Modrá pyramida
prý (se zprávou přišel Český rozhlas 21.3. t.r.) nedávno oznámila některým svým klientům, že vypoví jejich smlouvy o stavebním spoření,
pokud v nich nepřistoupí na určité úpravy. Je - li tomu tak, lze se jen těžko domnívat, že příčinou oznámení by mohla být snaha smlouvu vylepšit z pohledu klienta. Spíš jde o to, vyvést finanční ústav z nepohodlné situace, která by nastala, kdyby měla být
dodržována původně dohodnutá pravidla a respektovány učiněné závazky.
Mimochodem, Modrá pyramida - pokud se zpráva potvrdí - nebude první. Na sklonku minulého roku již s podobným
krokem přišla Raiffeisen stavební spořitelna.
Myslím, že si
bankéři hrají s ohněm (to oni rádi, že?). Kdo jiný má respektovat závazky,
když ne ten, jehož podnikání je na přijímání závazků založeno? CO TO PROBOHA
JE???. Výmluva na nevýhodnost? Kdo jiný má šanci pracovat s rizikem nepříznivého
vývoje, protože má své aktivity bohatě diverzifikovány? Co vlastně banky
klientům zaručují? Že budou jejich partnery, pokud to ovšem pro ně nebude v
nějaký okamžik nevýhodné? Kupujeme za nemalé poplatky produkt, nebo poskytujeme
bankéřům opci?
Odvolání na
všeobecné podmínky, které výpověď smlouvy za určitých - většinou velmi obecně
formulovaných okolností - finanční instituci umožňují, mne rozhodně
neuklidnilo. Podíval jsem se do podmínek své nejmenované hypotéky. Mám to tam taky.
Podívejte se do té své. Vsadím se, že...
Abychom nebyli
nespravedliví. Snaha vyhnout se riziku u toho, kdo je kvalifikovaný s rizikem
pracovat (na rozdíl od zákazníka), není vynálezem finančníků. Co jiného jsou
proměnlivé palivové příplatky v ceně letenek?
Žádné komentáře:
Okomentovat
Prosíme o věcnost při komentování příspěvků.